Klantportaal voor Wijlhuizen B.V.

130.000 truck- en traileronderdelen dag en nacht online beschikbaar

Wijlhuizen is met ruim 130.000 unieke producten een grootschalige leverancier van truck- en traileronderdelen aan garages en transportbedrijven. Deze bedrijven bestellen deze onderdelen van oudsher per telefoon, fax en mail waarna de bestellingen door Wijlhuizen vanuit hun zeven in Nederland gevestigde magazijnen binnen één werkdag worden geleverd.

datastromen

Wijlhuizen beschikte al lange tijd over een zeer uitvoerige database van productinformatie, maar deed hier op het web nog weinig mee. Om deze data ook online aan klanten te kunnen ontsluiten, werden wij gevraagd om de gegevens uit het ERP systeem te verwerken in een klantportaal.

Grote hoeveelheden data stromen vanuit dit systeem de webapplicatie binnen en moeten eenvoudig door de klant gefilterd kunnen worden. Verder werden we uitgedaagd om de facturen, offertes en orders inzichtelijk te maken voor klanten en hen klantspecifieke productinformatie, levertijden en prijzen te tonen.

ERP Koppeling en elastic search

We hebben een website met klantenportaal ontwikkeld dat gekoppeld is met het op Microsoft Navision gebaseerde back-office systeem. Met behulp van ElasticSearch kunnen klanten vliegensvlug zoeken in de omvangrijke catalogus, om zo snel en eenvoudig de juiste producten te vinden met bijbehorende informatie. Zo zorgen we ervoor dat de klanten van Wijlhuizen eenvoudig kunnen zoeken in de enorme voorraad van Wijlhuizen en direct hun orders kunnen plaatsen. Daarbij is snelheid een belangrijke factor, omdat hun klanten de trucks en trailers zo snel mogelijk weer de weg op willen hebben.

Processen in de smiezen houden

Nu meer dan 80% van de orders online wordt geplaatst, is het voor Wijlhuizen van belang dat dit systeem altijd bereikbaar is. Om hen deze zorg te ontnemen, hebben wij de alarmering en monitoring uitgebreid. Zo kunnen we razendsnel handelen mocht zich toch een incident voordoen.

Webapplicaties

Maatwerk klantenportal 100% afgestemd op de klantprocessen bij Wijlhuizen

Koppelingen en API’s

Via een API gateway communiceren we met het Microsoft Navision-gebaseerde ERP van Wijlhuizen en halen we producten, voorraad, prijzen en klantinformatie op en schieten we orders in.

Service & Onderhoud

Inmiddels verwerkt het platform dat we samen hebben ontwikkeld ruim meer dan de helft van alle orders van Wijlhuizen. Daarom zorgen we voor goede monitoring, periodiek onderhoud en snelle respons bij incidenten.

Uitdaging insturen. Gewoon doen.

Wij zijn verzot op uitdagingen. Complexe digitale vraagstukken, bedrijfprocessen die geautomatiseerd moeten worden, klanten en leveranciers die de ene na de andere API koppeling van je vragen of collega's die staan te springen om een app?

We dagen je uit om ons deelgenoot te maken van jouw digitale idee of automatiseringsvraagstuk en we doen je de belofte dat we er ongenadig hard onze tanden in zullen zetten. We denken in een vrijblijvende kennismaking heel graag met je mee.

Tot gauw!

Uitdaging insturen. Gewoon doen.

Wij zijn verzot op uitdagingen. Complexe digitale vraagstukken, bedrijfprocessen die geautomatiseerd moeten worden, klanten en leveranciers die de ene na de andere API koppeling van je vragen of collega's die staan te springen om een app?

We dagen je uit om ons deelgenoot te maken van jouw digitale idee of automatiseringsvraagstuk en we doen je de belofte dat we er ongenadig hard onze tanden in zullen zetten. We denken in een vrijblijvende kennismaking heel graag met je mee.

Tot gauw!

 
 
Cityside Apartments

Vastgoedbeheer en self-service portaal voor Cityside Apartments

BENU Direct

Stap voor stap naar online self-service bij BENU Direct

KNHB

Online kennisdeling en tools voor alle vrijwilligers van hockeyend Nederland

KNHB

Een leven lang hockey op Hockey.nl